torsdag 1 december 2011

Fönstervägen!

Livet kan förändras fort om man vill, orkar och kan. Ibland kan alla möjligheter göra det svårt att hitta rätt fram, men någonstans mittemellan brukar det landa. Som en skön vän brukar säga- när en dörr stängs öppnas ett fönster. Låter så fint och talande när jag hör det. Men då antar jag att om man aldrig stänger den där dörren kan ju heller aldrig det där fönstret öppnas och hur vet man vilken dörr av alla dörrar som ska stängas. Och tänk om man stänger fel dörr och bara står där med handtaget. Sen handlar det om att vara uppmärksam på vilket fönster som öppnas och vilket man ska stänga igen, hoppa ut ifrån eller låta vara lite sådär på glänt. Vore ju toppen om det fanns något slags märke på just mitt fönster, lite bortskavd färg eller något i den stilen. Eller ett nummer kanske, det är ju väldigt populärt att få ett sådant. Eller så tar jag bara en kölapp och står snällt kvar i kön och väntar på min tur för att få min plats utdelad. För det är väl lättast så... Om jag nu skulle hitta mitt fönster är det väl någon jävel som varit där och suddat ut mina siffror så det blir platt fall ändå. Klart slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar