onsdag 7 december 2011

Lyssnar du?

En situation som jag tänkt på och säkert fler än jag varit med om utspelade sig idag. Jag pratade med en god vän och frågade vad hon hade haft för sig de senaste dagarna. När jag ställde frågan, kom jag på att jag faktiskt redan läst det på hennes blogg. Jag lyssnade givetvis, men trodde mig ha en ganska klar bild om vad hon hade haft för sig och mådde. Inge bra! Tänk om tänk nytt!
Så nu till min kvällsundran -Tänk om allt där här med facebook, blogg, twitter osv leder till att vi så småningom slutar att prata om det vi varit med om och tänker på, för att vi redan skrivit om det och tror att vissa vet detaljerna. Vi slutar också att fråga för vi tror att vi har koll på vad människor gör och hur de egentligen mår och tänker. Jag ska påminna mig om det och inte bli lat i min nyfikenhet, för det är det som för mig framåt och mot nya nivåer i livets möten. Låt oss inte bli egoistiska digitala slavar! Låt inte informationssamhället ta dig!
Godnatt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar