måndag 5 december 2011

Pepparkaksglass!

Hej då Finland Hej Sverige!
Tillbaka på svensk mark och mitt sinne har fått en till kakbit att mumsa på. Det jag hann se av själva staden Helsingfors var statyer, parlamentet, en stor vit kyrka och ett torg och så stugorna vi bodde i under helgen. Det bjöds på hemlagad ekologisk mat ifrån husmor i köket och det är ju synd att man ska behöva åka till Finland för att få struktur på den delen men där var det mat ungefär var tredje timma, mums. Smakade på något så smaskigt som pepparkaksglass vilket jag måste leta upp här hemma. Sedan träffade jag helt grymma låtskrivare och branschfolk som gav feedback på den musik vi skrev. Intensiva dagar med en hel del flow och skrivkramp som avlöste varandra. Efter sista kvällen igår var det som att någon hade kört igenom mitt huvud med en jordfräs och endast lämnat lite orörd yta kvar. Denna yta var min sängplats och  jag somnade gott. Vem vet vart vinden bär dig, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar